En vecka av träning och mat

Denna vecka hade jag tänkt köra en helvecka, först med att lägga ut mina framsteg med hjälp av en ”formbild” (från hur jag såg ut innan sommaren och hur jag ser ut nu), det andra att lägga ut kost/träningsvanor. Det viktiga är självklart inte hur kroppen ser ut utan hur jag mår, vilket absolut är väldigt mycket bättre än hur det var förut! Däremot är detta det bästa sättet jag kunde komma på för att visa vilken skillnad det gjort för mig att äta och röra på mig som jag gjort (då jag varken har maskin att kolla mina olika värden i kroppen nu eller innan jag började).

Nu är det så att jag började känna av halsen i lördags kväll och då jag lärt mig att aldrig träna, eller för den delen höja pulsen för mycket när man har ont i halsen, så fick det bli så att jag skjuter på detta till nästa vecka. Men då är alltså tanken att jag ska lägga ut formbilderna på söndag för att visa vad som hänt under sommaren, hur mycket vikt jag har tappat och hur många storlekar på kläderna jag gått ner. Sen har jag tänkt köra en ”helvecka” där jag ska lägga upp exakt vad jag äter varje dag (plus bild på maten, vilken mängd osv) och även vad jag gör för slags träning/motion varje dag. Det är meningen att jag ska göra detta från måndag nästa vecka till och med söndag, så är du intresserad att testa något nytt jämfört med hur du äter idag, häng gärna på! Däremot kan jag redan nu göra dig uppmärksam att det oftast blir väldigt sena måltider då jag kommer jobba en hel del natt, men då kan man ju alltid köra det dagen efter istället!

Förutom denna hektiska vecka (som det kommer att bli, då det kommer vara minst 3 inlägg per dag), så kommer den avslutas snyggt med att gå rakt in i november (och då också Movember) vilket jag tänkte köra stenhårt på detta år! OCH detta är absolut någonting jag tycker du ska hänga med på! För dig som inte vet, så är detta en gemensam satsning i världen för att ta sig an några av de största hälsoproblem för män, nämligen prostatacancer, testikelcancer och fysisk inaktivitet! Det första på min lista som jag ska införskaffa är en ”pin”, som om jag har förstått det rätt, ska gå att inhandla på både Ica och Citygross (är dock inte 100% på dessa uppgifter så återkommer när jag kollat upp det). Det andra är att 1: Börja odla mustasch från första november och få den så stor som möjligt fram till sista november. 2: Göra någon slags träning/motion varje dag, hur liten den än må vara. Är det så att du vill läsa mer om detta själv så kan du hitta information på https://se.movember.com/

Nu ska jag snart gå och lägga mig då jag ska upp med Alicia till dagis imorgon och sen byta däcken på bilen till vinterdäck. Och har vi tid finns det en chans att vi åker och köper ny bilbarnstol till Liv också, då det snart börjar bli dags att byta till en större!

20151015185355_IMG_0765

blogstats trackingpixel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>